Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Pokazy rowerowe
    We would like to always find you.
  • Odp: po (rekreacyjnej?) masie krytycznej - styczeń 2015
    I do not want to believe that I have seen this article.

Szukaj

Polub nas :-)

Serwis współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Integracyjna Masa Krytyczna Email

Tak zakręconego powitania wakacji w Bydgoszczy jeszcze nie było. Bydgoska Masa Krytyczna, Nightskating i Grupa Kapitałowa Makrum zapraszają 28 czerwca na Integracyjną Masę Krytyczną.

Plaża, słońce, góry… zapach lata czuć już od dobrego tygodnia, ale każde wakacje trzeba godnie przywitać i najlepiej zrobić to jeszcze z przyjaciółmi. Bydgoskim rowerzystom nie brakuje sympatyków, dlatego czerwcowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej przygotowujemy wspólnie z rolkarzami z grupy Nightskating. Nasze działania są też dostrzegane przez sferę biznesową, dlatego w czerwcu solidnego wsparcia udzieliła nam Grupa Kapitałowa Makrum. Wybór nie bez powodu padł na tę jedną z największych firm obecnych w naszym mieście, bo Makrum w tym roku świętuje swoje 145. urodziny.

Ze względu technicznych czerwcowy przejazd rozpoczniemy w dwóch grupach, ale szybko zaczniemy imprezę integracyjną. Rowerzyści tradycyjnie spotykają się w ostatni piątek miesiąca, 28 czerwca przez halą „Łuczniczka”, skąd o godz. 18 wyruszą na ulice Bydgoszczy, by zamanifestować swoją obecność w ruchu ulicznym. Na starcie czeka Was  już pierwsza niespodzianka – pierwsze 150 osób otrzyma pamiątkowe koszulki.  Również o 18 spotykają się rolkarze, ale na parkingu przed stadionem Zawiszy. Kilkanaście minut później dołączy do nich Bydgoska Masa i po krótkim powitaniu przed stadionem, obie grupy połączą siły i w wielkim przejeździe wyruszą w kierunku centrum miasta. Trwające remonty nieco utrudniły przygotowanie trasy, ale udało się ominąć zamknięte odcinki dróg i przez Osiedle Leśne, Bielawy i Bartodzieje przejedziemy do Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku. Tam, na plaży zapraszamy na ognisko, przy którym nie zabraknie kolejnych atrakcji. Konkursy z nagrodami od CTBike, pokazy akrobatyczne oraz pokaz filmu, na który zapraszamy z Cafe Kino. Kiełbaski każdy organizuje sobie we własnym zakresie. Uwaga – przy ognisku obowiązuje bezwzględny zakaz palenia papierosów! Dodatkowo wsparli nas również: Uniwersyteckie Centrum Kultury i Mediów UKW oraz firma Aga-Med.

Podsumowując - widzimy się 28 czerwca o godz. 18 pod halą Łuczniczka, a kilkanaście minut później z rolkarzami przed stadionem Zawiszy. Przejazd jest zalegalizowany i będzie zabezpieczany przez Policję, a udział w całej imprezie jest bezpłatny.

 

 
Odkryjemy tajemnice Bajki Email

Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna zaprasza na rowerową wycieczkę krajoznawczą w celu poznania licznych walorów przyrodniczych w okolicach naszego miasta. Chcemy przybliżyć Państwu kilka miejsc, które nie do końca są znane mieszkańcom naszego miasta, a znajdują się tak niedaleko...

Odwiedzimy najpierw zbocza fordońskie, które są nazywane wzgórzami zakochanych, skąd rozciągają się piękne widoki na Bydgoszcz. Następnie dotrzemy na brzeg Doliny Dolnej Wisły, gdzie znajduje się użytek ekologiczny ''Uroczysko Prodnia''. Jest to miejsce, gdzie brzegi doliny zbliżają się do siebie na zaledwie 2,5 km. Stamtąd pojedziemy do jaskini ''Bajka''. Prosimy uczestników wycieczki rowerowej o zabranie czegoś na przebranie, gdyż wejście do jaskini jest wąskie i można się trochę ubrudzić w trakcie wczołgania się do niej.

Tempo wycieczki dostosowane będzie do każdego z uczestników (z pewnością nie będzie szybko, aby każdy mógł nadążyć). Momentami trzeba będzie zejść z roweru, trochę piachu też się znajdzie, ale mamy na to dużo czasu, zanim popołudniu dotrzemy z powrotem do Bydgoszczy. Zapraszamy wszystkich, bez względu na wiek i kondycję :)

Start: 16.06.2013 r.(niedziela)

Godzina: 11:00

Dystans: ok. 45km

Trasa: Myślęcinek-Osielsko-Jarużyn-Strzelce Górne-Gądecz-Strzelce Dolne-Fordon

Miejsce zbiórki: pętla tramwajowa w Myślęcinku

 
Interwencje: zmiana organizacji ruchu w związku z modernizacją węzła "Klaryski" Email

W związku z rozpoczęciem modernizacji torowiska na ulicy Jagiellońskiej na odcinku od ronda Jagiellonów do ul. Gdańskiej, ZDMiKP wprowadził zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej oraz organizacji ruchu w tym rejonie.
Prace rozpoczęły się 3 czerwca i mają potrwać ok. dwóch miesięcy.

Równocześnie, Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna przeprowadziło interwencję w dwóch sprawach związanych z wprowadzonymi zmianami, które pogorszyły warunki poruszania się rowerem po mieście:
1. Znak informujący o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej ustawiony przy drodze dla rowerów w okolicach pętli Garbary.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Więcej…
 
Powstał Zespół ds. Polityki Rowerowej Email

Prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski powołał do życie Zespół ds. Polityki Rowerowej. Jego podstawowym celem jest działanie na rzecz poprawy infrastruktury rowerowej w mieście i rozwoju ruchu cyklistów.

Kiedy w 2011 roku w Bydgoszczy po raz pierwszy powołano społecznego pełnomocnika ds. Komunikacji Rowerowej, na którego został wybrany Łukasz Juszczak, odżyły nasze nadzieje na poprawę sytuacji cyklistów w naszym mieście. Szybko jednak się okazało, że mimo usilnych starań pełnomocnika i działających razem z nim przedstawicieli różnych organizacji, nie wszystko działa tak jak powinno. Wynikało to w dużej mierze z lekceważenia przez ZDMiKP opinii rowerzystów czy przekazywania projektów inwestycji zbyt późno. Ostatecznie Łukasz Juszczak zrezygnował na początku 2013 roku z funkcji pełnomocnika i nie powołano jego następcy.

Po długich dyskusjach zdecydowano się na powołanie Zespołu ds. Polityki Rowerowej. W jego skład weszli nie tylko społeczni działacze zajmujący się infrastrukturą rowerową, ale również turystyką i akcjami edukacyjnymi. Stowarzyszenie Bydgoska Krytyczna reprezentują: Witold Budzyński, Wojciech Bulanda, Mikołaj Buzała i Sebastian Nowak. Co ważne, w zespole znajdują się również pracownicy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. Była to propozycja środowisk rowerowych, co powinno wpłynąć pozytywnie na szybkość prac nad poszczególnymi projektami infrastrukturalnymi i ułatwić dostęp do tych projektów. Przewodniczącym zespołu został Zastępca Prezydenta Bydgoszczy, Łukasz Niedźwiecki, co również było sugestią środowisk rowerowych. Wynika to ze zmian, jakie w ostatnim czasie zaszły w kontaktach urzędników z rowerzystami. Dowodem na to są przeprosiny od ZDMiKP dotyczące wycinki kasztanowców na ulicy Chodkiewicza. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to działanie zgodne z wszelką logiką. Trzeba jednak dodać, że jeszcze nigdy nie odnotowaliśmy takiej reakcji ze strony drogowców, co daje nam nadzieje na efektywne działania powołanego zespołu.

 
Bydgoska Masa Krytyczna spełnia marzenia Email

Naszym głównym celem jest promowanie roweru jako alternatywnego środka transportu, ale jako organizacja pozarządowa włączamy się również w akcje innych grup. W maju wspólnie z fundacją Mam Marzenie będziemy chcieli sprezentować hulajnogę na akumulator 10-letniej Wiktorii.

Rowerzyści z chęcią włączają się w akcje charytatywne, co już niejednokrotnie udowodniliśmy. W 2011 roku zorganizowaliśmy zbiórkę roku, a w ubiegłym roku – wsparliśmy zbiórkę funduszy na zakup tandemu dla podopiecznych Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. L. Braille’a w Bydgoszczy. Natomiast podczas majowej Masy Krytycznej połączymy siły z Fundacją Mam Marzenie i spróbujemy pomóc chorej na białaczkę dziewczynce.

Wiktoria ma dwie pasje – tworzenie własnej biżuterii i jazda na hulajnodze. W tym drugim przeszkadza Jej jednak białaczka, którą wykryto u dziewczynki, która uniemożliwia jej przeciążanie organizmu i zmusza do ciągłego oszczędzania sił. Wiktoria znalazła jednak rozwiązanie tego problemu – poprosiła Fundację Mam Marzenie o różową hulajnogę na akumulator, dzięki której z radością będzie mogła spędzać czas na świeżym powietrzu. Bydgoska Masa Krytyczna chce dorzucić swoją cegiełkę do tego dzieła, dlatego przy okazji majowego przejazdu odbędzie się zbiórka publiczna z przeznaczeniem właśnie na zakup tej hulajnogi.

Zapraszamy więc 31 maja na kolejną Bydgoską Masą Krytyczną – tradycyjnie o godzinie 18 wyruszymy spod hali „Łuczniczka”, by zamanifestować naszą obecność w Bydgoszczy. Pamiętajmy, że rower jest przede wszystkim środkiem transportu i nasze miejsce jest w ruchu ulicznym lub na prawidłowo oznaczonych drogach dla rowerów. BMK letnim zwyczajem zakończy się ogniskiem w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku, gdzie będzie można wygrać nagrody ufundowane przez sklep internetowy CTBike. Przypominamy o zadaniu domowym z kwietnia – każdy zabiera ze sobą przynajmniej jednego znajomego. W zeszłym miesiącu pod względem frekwencji uplasowaliśmy się na piątym miejscu w Polsce, ale ten wynik można oczywiście poprawić :)

 

 
Oświadczenie dot. wycinki kasztanowców na ulicy Chodkiewicza Email
W związku z artykułem „Skuteczny protest. Stuletnie kasztany ocaleją” opublikowanym na portalu bydgoszcz24.pl 10 maja br. i zdaniem „Jak nam zdradził inspektor Szymański, w uzgodnieniu z Bydgoską Masą Krytyczną ma tam powstać ciąg pieszo-rowerowy, dlatego dla bezpieczeństwa rowerzystów zamierzano usunąć drzewa” oraz wypowiedzią P. Krzysztofa Kosiedowskiego na antenie Radia PiK w dniu 9 maja br.: „(…) mamy tutaj oczekiwania ze strony środowisk rowerowych, które domagają się ścieżki rowerowej (…)”, informujemy, że wypowiedzi te są niezgodne z prawdą.
Stowarzyszenie Bydgoska Masa Krytyczna wielokrotnie informowało Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej oraz – za pośrednictwem bydgoskich mediów – opinię publiczną, że projekt przebudowy ulicy Chodkiewicza, a w szczególności – tworzona tam droga dla rowerów, nie mieści się w standardach tworzenia infrastruktury rowerowej. W naszej opinii omawianego projektu adresowanej do ZDMiKP (data wpływu: 31 października 2011 roku) pisaliśmy:
(…) uważamy, że została obrana zła koncepcja wprowadzenia infrastruktury rowerowej na remontowanym odcinku. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie pasów w jedni, które umożliwiłyby szybkie i bezpieczne przemieszczenie się rowerzystów na tej ulicy.
2. Zastosowanie tego rozwiązania ze względu na szerokość jezdni wymaga opracowania nowego projektu zakładającego przesunięcie torowiska lub krawężników.
3. Jeżeli na dzień dzisiejszy inwestor nie zakłada wprowadzenia na tym odcinku tegoż, najlepszego, tj. najwygodniejszego i najbardziej praktycznego rozwiązania, chcemy zaznaczyć, że nie powinno się tworzyć wydzielonej drogi dla rowerów i całkowicie zarzucić pomysł utworzenia infrastruktury rowerowej na ulicy Chodkiewicza.(…)
- na pewnych odcinkach, wymuszone jest wprowadzenie ciągu pieszo-rowerowego,
który będzie stwarzał realne niebezpieczeństwo dla jego użytkowników”.
W przeciwieństwie do ZDMiKP, przeprowadziliśmy wizję lokalną na omawianym odcinku, na którym powstaje ciąg pieszo-rowerowy i na podstawie naszych doświadczeń oraz rozmów z mieszkańcami uznaliśmy, że ów ciąg pieszo-rowerowy będzie utrudniał poruszanie się cyklistów jak i pieszych.
Negatywnie opiniując cały projekt przebudowy Chodkiewicza, odrzuciliśmy więc pomysł utworzenia ciągu pieszo-rowerowego. Jesteśmy organizacja proekologiczną, nie zgadzamy się na wycinkę drzew na ulicy Chodkiewicza i w pełni popieramy protest mieszkańców. Przytoczone powyżej wypowiedzi pracowników ZDMiKP wprowadzają w błąd opinię publiczną i działają na szkodę naszego Stowarzyszenia i całego środowiska rowerowego w naszym mieście.
Ponadto, w odpowiedzi na naszą opinią przekazaną przez Zarząd Dróg w dn. 25 listopada 2011, podpisaną przez Zastępcę Dyrektora ds. Technicznych, inż. Janusza Śmigielskiego czytamy: „Zaproponowane przez Pana rozwiązanie z wprowadzeniem jednokierunkowych pasów rowerowych o szerokości 1,5 m nie jest możliwe do zrealizowania. Powyższe spowodowane jest występującym zadrzewieniem (brak zgody na wycinkę drzew służb ochrony środowiska) oraz lokalizacją infrastruktury technicznej”. Obecna sytuacja pokazuje jednak, że brak zgody na wycinkę nie przeszkodził w ścięciu starych kasztanowców.
Z poważaniem
Prezes Stowarzyszenia
Wojciech Bulanda
 
Kontrapas przetestowany Email

Ok. 280 osób pojawiło się na kwietniowej Bydgoskiej Masie Krytycznej. Przejazd, możnaby rzec – historyczny, bo po raz pierwszy pojawiliśmy się na kontrapasie na ul. Gdańskiej.

Wielu z nas wpatrywało się w niebo w popołudniowy w piątek, bo kilka godzin przed rozpoczęciem BMK pojawiło się niewielkie zachmurzenie. Niebiosa tym razem okazały się łaskawe i o 18 wyruszaliśmy spod hali „Łuczniczka” przy wymarzonej pogodzie. Bydgoszczanie przez zimę trochę zapomnieli, jak wygląda tak rozległa Bydgoska Masa Krytyczna, ale oznak aprobaty naszego działania było o wiele więcej niż nienawiści płynącej zza szyb samochodów. Dzięki takiej frekwencji zajęliśmy praktycznie cały kontrapas, co daje nadzieję na koniec mylenia tego elementu infrastruktury z parkingiem J Przejazd zakończył się w Myślęcinku naszą letnią tradycją, czyli ogniskiem.

Podziękowania składamy każdemu z uczestników i jednocześnie przypominamy o zadaniu domowym – na następną BMK (31 maja) każdy przyjeżdża ze swoim znajomym, który jeszcze nie jechał w Bydgoskiej Masie Krytycznej. Wyrazy podziękowania kierujemy również pod adresem bydgoskiej Policji, Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku oraz sklepu CTBike.

Więcej zdjęć od: Kasi, Kuby i filmy: wabmtb, FILMYFLASH, Kciuk666, Justyna Pol

Media: bydgoszcz24.pl, MMBydgoszcz, obiektywnabydgoszcz.com

 

 

 
Wracamy na kontrapas – przed kwietniową Bydgoską Masą Krytyczną Email

Po kilku miesiącach negocjacji, długich rozmów, a nawet liczeniu samochodów w kilkunastodniowym mrozie, zapadła decyzja o otwarciu kontrapasa na ulicy Gdańskiej w wersji całorocznej. Najbliższa Bydgoska Masa Krytyczna będzie praktycznym testem dla tego rozwiązania.

Chociaż marcowy przejazd Bydgoskiej Masy Krytycznej był zapowiadany jako pierwsza wiosenna akcjarowerzystów, to jednak jego sceneria była iście zimowa. Kwietniowa BMK już na pewno będzie przebiegała w cieplejszej atmosferze, a wysyp cyklistów na bydgoskich ulicach pokazuje jak bardzo wszyscy stęsknili się za słoneczną pogodą J Rok temu został pobity rekord frekwencji na BMK, który wynosi od tamtego czasu 350 osób. Przy innych miastach, nawet tych mniejszych, wypadamy dość blado, ale liczymy, że 26 kwietnia pod „Łuczniczką” stawi się tyle osób, że zostaniemy zauważeni na polskiej mapie Mas Krytycznych.

Kwiecień jest dla nas ważnym miesiącem również z innego względu – 15 kwietnia br. po zimowej przerwie został ponownie otwarty kontrapas, z zapewnieniem, że na kolejną zimę nie będzie już „usypiany”. Nie wszyscy rowerzyści zdążyli w zeszłym roku przetestować to nowe rozwiązanie w naszym mieście, ale teraz czasu już na pewno nie zabraknie. Kwietniowy przejazd BMK będzie pierwszą masową manifestacją naszej obecności na kontrapasie i na pewno nie ostatnią.

Ruszamy tradycyjnie, w ostatni piątek miesiąca, 26 kwietnia o 18 spod hali „Łuczniczka” i uwaga – kończymy już naszym letnim zwyczajem, czyli ogniskiem w Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku. Przypominamy, że kiełbaski i inne wyroby garmażeryjne każdy sam sobie organizuje. Po zakończeniu przejazdu będzie możliwość zdobycia nagród, ufundowanych przez sklep internetowy CTBike. Zaproście swoich znajomych i dołączcie do Bydgoskiej Masy Krytycznej!

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 10 z 16