Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Pokazy rowerowe
    We would like to always find you.
  • Odp: po (rekreacyjnej?) masie krytycznej - styczeń 2015
    I do not want to believe that I have seen this article.

Szukaj

Polub nas :-)

22 km nowych dróg dla rowerów Email

W czwartek poznaliśmy tegoroczne plany budowy dróg dla rowerowych w Bydgoszczy. Ratusz zapowiedział, że do końca października br. nasze miasto wzbogaci się o 22 km nowych bitumicznych tras.

W ostatnim tygodniu lutego otrzymaliśmy tegoroczne plany inwestycyjne (zobacz tu) dotyczące infrastruktury rowerowej i na ustosunkowanie się do nich mieliśmy 7 dni. Patrząc na całkowicie społeczny charakter naszej organizacji i fakt, że wszelkie działania podejmowane przez nas są godzone z obowiązkami życia codziennego tak krótki termin sprawił nam problem, ale ostatecznie wywiązaliśmy się z niego i przedstawiliśmy naszą opinię (zobacz tu). Na czwartkowym spotkaniu, którego termin do publicznej wiadomości został podany dwa dni wcześniej, zast. prezydenta Bydgoszczy, Stefan Markowski odniósł się do naszych uwag.

 

W kwestii:

- wnioskowanej budowy drogi dla rowerów po obydwu stronach Wojska Polskiego od ul. Sokoła do ul. Nowoogińskiego, zamiast wyłącznie po jednej stronie (południowej) Urząd Miasta zaznaczył, że po stronie północnej droga dla rowerów powstanie w ramach budowy Galerii Handlowej na terenie byłego Ortisu,

- wnioskowanej budowy drogi dla rowerów po obydwu stronach Magnuszewskiej od ul. Glinki do ul. Wojska Polskiego, propozycja Stowarzyszenia została odrzucona z przyczyn braku środków na realizację budowy drogi dla rowerów po obydwu stronach, zostanie przewidziany jedynie projekt drogi po stronie wschodniej,

- wnioskowanej budowy pasów rowerowych w jezdni na ulicy Solskiego od ul. Leszczyńskiego do ul. Ugory zamiast proponowanej wydzielonej drogi dla rowerów, propozycja Stowarzyszenia została odrzucona mimo przyznania Stowarzyszeniu racji, że było by to najlepsze rozwiązanie. Urząd Miasta uznał, że będzie to rozwiązanie zbyt kosztowne a separacja ruchu zapewnia bezpieczeństwo,

- odrzucenia budowy rowerowej na ulicy Jeździeckiej z racji niskiego priorytetu tej inwestycji, propozycja ta została nie przyjęta z powodu istnienia porozumienia międzygminnego dotyczącego budowy drogi dla rowerów na tym odcinku,

- zaniechania realizacji drogi rowerowej na rondzie Grunwaldzkim z racji niepraktyczności w związku z nieistnieniem infrastruktury na ulicach wylotowych z ronda. I tu wniosek Stowarzyszenia został odrzucony w związku z wyciągnięciem argumentów powstania w najbliższym czasie drogi dla rowerów przy skrzyżowaniu ulicy Focha z ulicą Królowej Jadwigi,

- wnioskowanym przedłużeniem inwestycji utworzenia drogi dla rowerów na ulicy Szubińskiej do Placu Poznańskiego. Urząd Miasta odrzucił tę propozycje w związku z problemem sytuacji własnościowej gruntów i wąskim pasem drogowym,

- wnioskowanym zaniechaniem budowy drogi dla rowerów przy ulicy Rejewskiego w związku z niskim priorytetem tej drogi. Propozycja Stowarzyszenia również została odrzucona. Na tym odcinku jest przewidziany remont istniejącej drogi, co było wnioskiem Pełnomocnika Prezydenta Miasta Bydgoszczy ds. komunikacji rowerowej.

Całość planowanych inwestycji wyniesie 22,4 km, co pochłonie 13 mln zł. Bardzo dobrą wiadomością jest ta, że wszystkie planowane drogi dla rowerów będą posiadały nawierzchnię bitumiczną układaną mechanicznie za pomocą rozściełacza. W późniejszych planach jest również przewidziany jest remont drogi dla rowerów na ulicy Fordońskiej.  Nasi przedstawiciele pytali również o rewitalizację Starego Miasta, z czym związana jest oczekiwana przez nas zmiana organizacji ruchu. Stefan Markowski poinformował, że została ona przesunięta na lipiec z powodu mistrzostw Europy Euro 2012. Poruszyliśmy również sprawę przebudowy Chodkiewicza, której projekt jest ciągle analizowany przez Zarząd Dróg, ale ma zostać zrealizowany w tym roku. Jeżeli w ramach wykonywanych inwestycji uda się Urzędowi Miasta zaoszczędzić środki pieniężne, zostaną one przeznaczone na rozbudowę sieci stojaków rowerowych.

Patrząc na te plany cieszy fakt, że w budżecie miasta znalazła się taka kwota na potrzeby bydgoskich rowerzystów. Inwestycje te nie doprowadzą jeszcze do utworzenia całościowej sieci dróg rowerowych w Bydgoszczy, ale jest to na pewno krok naprzód. Kamieniem milowym jest też deklaracja o tworzeniu dróg z masy bitumicznej, a zaniechaniu używaniu kostki. Smuci jednak fakt, że Bydgoszcz w najbliższym czasie nie doczeka się własnych standardów rowerowych. Rozmowy o ich utworzeniu z prezesem stowarzyszenia Miasta dla Rowerów, Marcinem Hyłą zostały rozerwane z powodu sporych rozbieżności między jego propozycją a opinią ZDMiKP i ratusz zapowiedział rozmowy w tej sprawie z miastami, które już takowe standardy posiadają. W planach inwestycyjnych brakuje nam innych elementów infrastruktury rowerowej takich jak pasy w jezdni. Pojawi się wprawdzie kontrapas na ulicy Gdańskiej, co będzie swoistą nowością w naszym mieście, ale naszym zdaniem takich elementów powinno znaleźć się jeszcze więcej w przedstawionych planach. Dokładny projekt tegorocznych inwestycji znajdzie się na naszej stronie, gdy tylko otrzymamy.

 

comments