Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Pokazy rowerowe
    We would like to always find you.
  • Odp: po (rekreacyjnej?) masie krytycznej - styczeń 2015
    I do not want to believe that I have seen this article.

Szukaj

Polub nas :-)

Majówkowy przejazd rowerowy bardzo udany Email

W Majówkowym Masowym Przejeździe rowerowym uczestniczyło ponad 100 rowerzystów!
Zapewne było by jeszcze wiecej gdyby nie niesprzyjająca pogoda. Trasa została skrócona jednak zakończyliśmy
imprezą przy ognisku w Myślęcinku.

Zebraliśmy podpisy pod petycją. Podczas przejazdu towarzyszyła nam muzyka
na licencji Creative Commons artystów z Jamendo:  Drunksouls, King Dubby, Loudog, Men in Route, Die drei Lenöre, Mamavibe, dj_pablo, Bañeros, KILLO KILLO banda, Mordercy P, Barrio Calavera, PydOFF , Dirty Bees, ZISKO 974, Zisko 974 & Danji, Oneness.
Niestety moc muzyczna przyczepki okazała się zdecydowanie za mała na tak znaczną liczbę rowerzystów - postaramy się nad tym popracować... w miarę naszych możliwości.


Dostępne są galerie zdjęć:

autorstwa w4b (zdjęcia w wysokiej rozdzielczości na indywidualną prośbę poprzez forum)
autorstwa Kita

autorstwa April

filmik autorstwa elvis-1974

Zapraszamy do komentowania na nasze forum

 

Treść petycji:

Uczestnicy Bydgoskiej Masy Krytycznej Bydgoszcz 28.05.2010 r.

 

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej

ul. Toruńska 174a

85-844 Bydgoszcz

 

Petycja w sprawie zmiany w przepisach umożliwiających przewóz rowerów w środkach komunikacji publicznej oraz umożliwienia komunikacji rowerowej wzdłuż ul.Gdańskiej.

 

Leśny Park Kultury i Wypoczynku „Myślęcinek” jest największym bydgoskim parkiem w którym wypoczywa, uprawia sport i oddaje się rozrywce znaczna część mieszkańców naszego miasta. LPKiW jest doskonałym miejscem do odbywania rodzinnych wycieczek rowerowych, ze

względu na swoje położenie niedaleko centrum miasta jednym z najlepszych środków dojazdu

do tego parku mógłby być rower.

Wzdłuż fragmentu ul.Gdańskiej - między ul. Kamienną a Rekreacyjną istnieje droga rowerowa jednak nie pozwala ona na dojazd z centrum miasta co jest poważnym niedopatrzeniem.

Chcemy zwrócić uwagę na konieczność budowania rowerowych ciągów komunikacyjnych jako jedną większą całość. Drogi powinny stanowić sieć bez ślepych zaułków i odcinków pomiędzy kluczowymi punktami miasta których nie można pokonać rowerem.

Zwracamy uwagę że możliwa jest budowa drogi rowerowej wzdłuż ul.Gdańskiej poświęcając części chodnika tam gdzie jego szerokość na to pozwala, na pozostałym odcinku możliwe jest wyznaczenie odrębnego pasa ruchu dla rowerów z ulicy. Dodatkowo należało by wyznaczyć kontrapas rowerowy na tej ulicy pozwalający na dwukierunkowe poruszanie się rowerów.

 

W związku z faktem że infrastruktura rowerowa w naszym mieście nie pozwala na bezpieczny dojazd z dowolnego jego punktu do Myślęcinka, niekiedy konieczny jest transport roweru, także ze względu na to że nie każdy jest na tyle sprawny fizycznie by dojechać z krańca Bydgoszczy do np. do parku w Myślęcinku. Przewóz rowerów środkami komunikacji publicznej rozwiązać mógłby choć w części ten problem jednak w regulaminie przewozu § 7 punkt 5 jest zapis "Za opłatą według Cennika Opłat, przewożone mogą być także przedmioty o rozmiarach powyżej 60x40x20 cm do 90x75x40 cm, przedmioty o rozmiarach nie przekraczających 10x10 z długością od 100 cm do 220 cm i przedmioty płaskie o rozmiarach od 60x40 cm do 100x90, duże wózki dziecięce przewożone bez dziecka, rowerki dziecięce oraz psy." Oznacza on zakaz przewozu rowerów gdyż zwykle rowery przekraczają limity 90x75x40 cm.

Proponujemy zmianę § 7 punktu 5 na następującą: „Za opłatą według Cennika Opłat, przewożone mogą być także przedmioty o rozmiarach powyżej 60x40x20 cm do 90x75x40 cm, przedmioty o rozmiarach nie przekraczających 10x10 z długością od 100 cm do 220 cm i przedmioty płaskie o rozmiarach od 60x40 cm do 100x90, duże wózki dziecięce przewożone bez dziecka, rowery oraz psy”.

Mamy nadzieję że zmiany pozwolą w przyszłości nazywać Bydgoszcz miastem przyjaznym rowerzystom i promować jako miasto sportu.

Z poważaniem

Uczestnicy przejazdu rowerowego

Bydgoskiej Masy Krytycznej

Do wiadomości:

  1. Konstanty Dombrowicz, Prezydent Miasta Bydgoszczy

  2. Tadeusz Kondrusiewicz, Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska;

  3. Rusielewicz Elżbieta, Przewodnicząca Komisji Gospodarki Przestrzennej;

  4. Prasa bydgoska

 

 

 

comments