Współpracujemy z

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Dyskusje z forum

  • Odp: Przejeżdżanie przez pasy
    Wątek trochę stary ... Ale może inni będą szukać odpowiedzi. Jednoznacznie należy przeprowadzać. Policjanci reagują różnie, ale ja parę razy osobiście widziałem jak ludzie dostawali za to pouczenia. Tak samo jest z jazdą po chodniku. Chociaż ten 2gi temat jest bardziej "skomplikowany".
  • BRA reinkarnacja
    "Konsorcjum firm Kabit i Mega Sonic z Warszawy wygrało przetarg na obsługę i rozbudowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2018-2020.Najważniejszym elementem rozstrzygniętego przetargu na BRA jest rozbudowa systemu. W jego ramach uruchomionych zostanie 16 nowych stacji - aż dwanaście powstać ma w Fordonie. Po rozbudowie BRA liczyć będzie 51 stacji, 765 terminali do mocowania rowerów oraz 550 nowych pojazdów."http://bydgoszcz24.pl/pl/11_wiadomosci/16620_bydgoskim_rowerem_aglomeracyjnym_zajmie_sie_konsorcjum_firm_kabit_i_mega_sonic_z_warszawy.html
  • Odp: Rower z Decathlonu czy Northec
    Obecnie posiadam drugi rower z decathlonu . Na początku miałem RockRider 5.3 , na pokładzie były hamulce tarczowe mechaniczne i tylna przerzutka SRAM X5 , zrobiłem nim ponad 9000km i nic sie nie działo oprócz peknietego haka przerzutki co zakończyło moją przygodę z tym modelem. Obecnie mam RockRider 560 przerzutki SRAM X5 2x10 i hamulce Tektro, amorek RockShox . W "rowerowym" za podobny sprzęt ale z naklejką Kross, Giant itp wołali ponad 5000 zł a w decathlonie za 2999zł . Po co przepłacać za markę jak można mieć to samo za mniejszą cenę. Zastanawiałem sie czy to nie jakiś bubel ale pracownik w decathlonie zapytany skąd taka różnica w cenie ,mówił że oni tych rowerów w setkach sprzedają wiec ceny części mają mniejsze co dla mnie ma sens, wątpie aby w sklepie rowerowym codziennie sprzedali tyle rowerów co w decathlonie. Ja tam POLECAM!
  • Odp: Pokazy rowerowe
    We would like to always find you.
  • Odp: po (rekreacyjnej?) masie krytycznej - styczeń 2015
    I do not want to believe that I have seen this article.

Szukaj

Polub nas :-)

Bydgoszcz miastem rowerów? Email

bydgoszcz miastem rowerów ? plakat

Już tylko kilka dni dzieli nas od listopadowego przejazdu Bydgoskiej Masy Krytycznej. Tym razem będziemy zastanawiać się nad znaczeniem roweru dla naszego miasta.

Rok temu październikowa Masa Krytyczna była ostatnim zalegalizowanym przejazdem. Patrząc jednak na dużą liczbę rowerów na bydgoskich ulicach o tej porze roku zdecydowaliśmy, że zimowe akcje również będą odbywały się pełną parą. W listopadzie postanowiliśmy postawić pytanie: czy Bydgoszcz jest miastem rowerów? Patrząc właśnie na ilość cyklistów w naszym mieście nie powinniśmy mieć wątpliwości, jednak pojawia się kilka kontrargumentów, które są zagrożeniem dla pozytywnej odpowiedzi.

Początek roku przyniósł bardzo dobre wieści o powołaniu pełnomocnika prezydenta Bydgoszczy ds. komunikacji rowerowej. Dopuszczenie ruchu rowerzystów pod prąd przy wyjeździe z Wyspy Młyńskiej było kolejnym pozytywnym sygnałem wysłanym przez ratusz. Na tym jednak dobre wiadomości się skończyły. Współpraca z pełnomocnikiem okazała się być mocno utrudniona ze względu na podejście władz i drogowców do piastowanej przez niego funkcji. Mimo organizacji debat, szkoleń, konferencji o roli roweru w miejskiej przestrzeni Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej nie zmienił kategorycznie swojego podejścia do infrastruktury rowerowej. Uwagi zgłaszane przez pełnomocnika i nasze stowarzyszenie często są odrzucane i uzasadniane nielogicznymi argumentami. O planowanych inwestycjach nie dowiadujemy się bezpośrednio od ZDMiKP, ale z mediów, na posiedzeniach komisji Rady Miasta czy dopiero po złożeniu wniosku do Zarządu o udostępnienie projektów.

 

Obserwujemy zwiększenie liczby inwestycji rowerowych, ale często są to marnotrawione pieniądze. Przykładem jest tu projekt drogi dla rowerów na ulicy Chodkiewicza, która ma zostać przebudowana w przyszłym roku. Zgłosiliśmy do Zarządu Dróg nasze uwagi o bezcelowości tej inwestycji i zupełnej niezgodności z dobrą praktyką tworzenia infrastruktury rowerowej, ale już wiemy (informacja ta dotarła do nas przez radnych, bo oficjalnej odpowiedzi jeszcze nie otrzymaliśmy), że nasz wniosek nie zostanie rozpatrzony. Przykładów można mnożyć – brak kontrapasu na ulicy Gdańskiej, zakaz wjazdu rowerzystów na powstającą Trasę Uniwersytecką czy brak możliwości korzystania z nowej drogi dla rowerów przy ulicy Focha. Nie brakuje oczywiście dobrych decyzji, jak dopuszczenie ruchu rowerzystów pod prąd na ulicy Dworcowej, ale jak mówi stare porzekadło – jedna jaskółka wiosny nie czyni.

Przejazdy Masy Krytycznej mają zwrócić uwagę władz i mieszkańców na to, że rowerzysta jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego i obywatelem, który powinien mieć wpływ na sprawy dotyczące infrastruktury rowerowej. W Bydgoszczy ciągle tego brakuje, dlatego w listopadzie przejedziemy przez ulice naszego miasta właśnie z tym pytaniem na ustach – czy Bydgoszcz to miasto dla rowerów?

Bydgoska Masa Krytyczna wyruszy w piątek 25 listopada o godzinie 18 spod hali „Łuczniczka”. Trasa poprawi m.in. przez ulicę Dworcową tak, aby zaprezentować możliwości jazdy pod prąd oraz przez ul. Gdańską, gdzie cały czas oczekujemy utworzenia kontrapasu. Przejazd zakończy się na Starym Rynku, gdzie odbędzie się konkurs z nagrodami ufundowanymi przez sklep internetowy Ctbike. Przypominamy o obowiązkowym oświetleniu rowerów! Serdecznie zapraszamy.

Uczestnicząc w przejeździe zgadzasz się z jego regulaminem.

 



 

 

comments